Alt om Costa del Sol i Sydspanien
Sydspanien.dk





































Malaga webcam
Malaga Webcam

Sydspanien.dk kan du læse alt om Costa del Sol - Andalusiens sydlige del.
© dotshock - Fotolia.com
© dotshock - Fotolia.com
Problemer med din telefon- og internetudbyder?
Skrevet af Solkysten
Hvor er det altså nemt, når vi finder ud af at vi skal have telefon eller internet, at sætte os i forbindelse med en af alle de udbydere, der findes på markedet.
Man ringer op, får en sød pige i telefonen, der beder om at få navn, adresse, kontonummer og NIE nr. at vide, og så har man (i langt de fleste tilfælde!) telefon eller internet et par dage efter.

Hvor er det altså forfærdeligt frustrerende og meget, meget besværligt, når man så finder ud af, at man ikke længere vil bruge den givne udbyder.

Jeg kan næsten ikke tælle til alle de klienter, jeg igennem årene har skullet hjælpe med det her. De er kommet til kontoret vildt frustrerede over, at de nu igennem to, tre eller flere måneder uden held har forsøgt at ”komme af med” det givne teleselskab, men det er komplet umuligt for dem.

Og det værste er næsten, at de bare bliver ved med at trække penge over kontoen hver måned.
Så det første jeg altid spørger om er, om vedkommende har husket at give sin bank besked om, at der ikke længere skal være betalingsservice knyttet til det pågældende firma. Man behøver altså ikke at vente med at framelde det i banken, indtil firmaet har konfirmeret, at man har meldt sig fra. Det er bare med at få det gjort, lige så snart man har til hensigt at stoppe samarbejdet, og man kan se, at nu er sidste regning trukket på kontoen.

Husk altid at en simpel telefonsamtale ikke gør jer til ”ikke-eksisterende-kunde”. Det skal gøres skriftligt, og når det så er sagt, så er der som regel ikke nogen ordentlig adresse til det givne firma. Så kan man bruge en halv dag på at lede på nettet efter den, men den findes som regel ikke!

Så går man igang med at ringe til dem for at få oplyst adressen, men hele vejen igennem får man en velkomsthilsen om, at man har ringet til den og den, og man skal trykke 1 for ... man skal trykke 2 for ... man skal trykke 3 o.s.v. – og man får aldrig en virkelig, levende person i røret. Så jeg kan godt forstå, at det for en udlænding kan være meget svært.

Der er kun én måde at melde sig fra på, når det skal gøres korrekt, og det er ved at sende en fax til den pågældende udbyder. Så hvis I har behov for at komme ud af en sådan kontrakt med et teleselskab, så prøv på nettet at finde fax nr. til dem, og så få hjælp til at få skrevet brevet på spansk med det samme. Det behøver ikke at være 100 pct. korrekt skrevet på spansk, men skal selvfølgelig være forståeligt.


Tilmeld nyhedsbrevVersion til udskrift · Send til en ven


Solkysten
Skrevet af: Solkysten
Denne artikel er bragt med tilladelse fra Magasinet Solkysten. Gå direkte til hjemmesiden: Solkysten

Læs flere artikler fra samme udgave af Solkysten
Solkysten - Oktober 2007
Solkysten - Oktober 2007

Sydspanien.dk
Fakta om Spanien
Real Estate | Rentals | Rejseoversigten - Spanien | Rejs-Med.dk til Spanien | Klikket.dk om Spanien | Billig-Flybillet.dk | Flybilletter til Spanien | Flyrejser - Andre lande | Boliger | Bolig | Billeje Malaga